O campanie Borsec care nu a vorbit despre performanță, ci despre mișcare. Reală. Zilnică. Posibilă.


România ocupă ultimul loc în Europa la activitate fizică:
- Doar 11% dintre români fac sport în mod regulat (Eurobarometru, 2023)
- 6 din 10 români petrec peste 5 ore/zi în fața unui ecran
- Iar în școli, doar 4% dintre elevi au acces constant la activități fizice organizate
Într-o astfel de realitate, Borsec a decis să nu mai stea pe margine.
De la sponsor al performanței la susținător al mișcării de zi cu zi
România Sportivă este campania-manifest prin care Borsec a schimbat paradigma: i-a transformat pe sportivii de performanță în suporterii oamenilor.
Scopul: să-i încurajeze pe români să fie puțin mai activi în fiecare zi. Fără rețete stricte. Fără obiective imposibile. Doar cu pași simpli, repetați. Ca hidratarea. Ca rutina.
Borsec a pornit un manifest. Nu pentru elite. Ci pentru oameni. Pentru cei care ar vrea să înceapă, dar nu știu cum. Așa a apărut România Sportivă – o campanie despre primii pași. Despre corp, oboseală, disciplină. Și curajul de a încerca din nou.


7 sportivi. O idee comună: mișcarea e pentru toți.
Timp de câteva luni, 7 sportivi de performanță au schimbat rolul:
Au devenit suporterii tăi.
Ai celor care nu concurează pentru medalii, dar duc lupte zilnice cu timpul, cu lipsa de motivație sau cu ecranele.
- Ciclism – Mentorise: Ana Elena Gheorghe, Darius Crăciunu, Matthew Denis Piciu
- Baschet – CSM Târgu-Mureș: Alin Borșa, Goran Gajovic și colegii lor
- Schi alpin – Alex Ștefănescu
- Sanie – Raluca Strămăturaru
Prin mesaje directe și clipuri motivaționale, au transmis același lucru: nu trebuie să fii sportiv ca să te miști. Trebuie doar să începi.


Raluca Strămăturaru, Sanie
Alex Ștefănescu, Schi

Ciclism, Mentorise Teem CCN

Darius Crăciunu
Mattew Denis Piciu
Ana Elena Gheorghe

CSM Târgu Mureș

Alin Borșa
Goran Gajović
Echipa
Ce am reușit: România Sportivă a ajuns la zeci de mii de oameni.
Clipurile sportivilor au fost distribuite, comentate și, cel mai important, luate în serios.
Am fost prezenți pe social media, în comunități de sport, lifestyle și sănătate.
Am deschis conversația despre mișcare ca gest zilnic, nu ca performanță.
A fost o campanie fără artificii. Doar cu adevăr. Și cu susținere reală.România Sportivă a arătat că un brand cu tradiție poate vorbi sincer despre obiceiuri, fără să forțeze nimic. Doar să reamintească oamenilor că fiecare pas contează.
România Sportivă se încheie aici. Dar mesajul rămâne.
Campania s-a încheiat, dar mișcarea continuă.
Pentru fiecare om care a ieșit să meargă 10 minute în plus.
Pentru fiecare privire care s-a întors spre un sportiv nu ca spre un idol, ci ca spre un om.
Pentru fiecare zi în care ai ales să te ridici. Fără aplauze. Dar cu o doză de energie.
Borsec rămâne un partener al celor care aleg mișcarea. Oricât de mică. Oricât de tăcută. Dar asumată.
România Sportivă a început cu noi. Continuă cu voi.
Hai, România Sportivă!

